среда, 11 апреля 2018 г.

Առաջադրանք. 6


1.Հետևյալ հատուկ անուններից ածականներ կազմել.
Եվրոպա-եվրոպականԱմերիկա-ամերիկյանՀայաստան-հայաստանյանԵգիպտոս-եգիպտականԱլպեր-ալպիական, ալպյանՆոր Զելանդիա- Նոր ԶելանդականՊարսկաստան-պարսկականՄոնղոլիա-մոնղոլականՀնդկաստան-հնդկականԳերմանիա-գերմանական:


2.Հետևյալ հոմանիշներն ըստ աստիճանականության դասավորել.
ասարսափերկյուղվախսարսուռվախ, երկյուղ, սարսուռ, սարսափ
բփոթորիկզեփյուռքամիհողմ- զեփյուռ, քամի, փոթորիկ, հողմ
գաղերսելաղաչելխնդրելթախանձելպաղատել- խնդրել, աղերսել, աղաչել, թախանձել, պաղատել
դփրփրելբարկանալմոլեգնելզայրանալկատաղել- բարկանալ, զայրանալ, կատաղել, փրփրել, մոլեգնել

3.Վերականգնել հետևյալ բառերի առաջին  անհնչյունափոխ  ձևերը.
Ռմբակոծել- ռումբսրճարան-սուրճկնքել- կնունքմտամոլոր-միտքվիրաբույժ-վերք  զինագործ-զենքըմպանակ-ումպգրադարան-գիրընչաքաղց-ինչքկապտավուն-կապույտ:


4.Փակագծերում գրված բառը գրի´րպահանջվող ձևով:
Իրադարձություններով աոավել հարուստ,ճամփորդություններից մեկը կապված է հանիրավի մոռացված Լա Կոնդամինի անվան հետԱյդ ֆրանսիացին արկածներովլի իր կյանքն սկսեց որպես զինվորսակայն շուտովծաոայությունը թողեց՝ ռազմական կարգապահությանհանդեպ մեղանչելու պատճառովԵրեսուն տարեկանումՖրանսիայի ակադեմիայի քիմիկոսի պաշտոն էր վարումՔիչ անց նրան Պերուում ենք հանդիպում՝ աստղագիտականչափումներով Երկրի սեղմվածությունը որոշելունպատակուներով : Այդ աշխատանքներն ավարտելուց հետո պիտի իր գործին դառ­նարսակայնփոխանակ ընկերներիհետ նավ նստերԼա Կոնդամինը որոշեց արևմուտքից արևելք կտրել-անցնել Հարավային Ամերիկա մայրցամաքըորն այդ ժամանակ դեռ բոլորովին ուսամնասիրված չէրեվրոպացիների կողմից:
Կուսական անտառի լիանաների հյուսվածքը խճողված թավուտները կացիններով կտրատելովԼա Կոնդամինն իր փոքրիկ ջոկատով հասավ Չիմչինե գետի հովիտըԱյնտեղ ճամփորդները լաստանավով հյուսեցին ջրապտույտներովև ջրվեժներով հարուստ Ամազոնկա գետը ևշարունակեցին իրենց ուղինՇուտով ալիքները լաստանավիվրայից քշեցին-տարան  արշավախմբի ամբողջ հանդերձանքը:Մի քանի տեղ գետի հունը նեղանում էրև ջրի ամբողջ զանգվածն ահեղ որոտից ներքև էր սուրում վայրի կիրճերով:Հետո նրանց առջև բացվեց մի նորերբևիցե չտեսնված աշխարհ:Լողում էին ծովի պես անծայրածիր ջրային տարածությանմեջմիայն թե ջուրն անուշահամ էր ու բաժանվումէր ճյուղերի,գետախորշերիգետաբազուկներիՄի տեղ էլ լաստանավը քայքայվեցհարկ եղավ փոխելու:
Երբ մի օր Լա Կոնդամինն ու իր ուղեկիցները հայտնվեցին,նրանց ծանոթները թերահավատությամբ աչքերն էին տրորումչէ՞որ նրանց մեկնելու օրվանից չորս ամիս էր անցել:Արևադարձային անտառներով չորս հազար կիլոմետր անցնելը հեշտ չէնրանց արդեն զոհված էին համարում:

5. 
Ընդգծիր այն բառերըորոնցում կա
-ակ վերջածանցը:
Մահակսոխակգնդակբանակգիտակգրտնակբռնակ,կատակթիակհատակսահնակվահանակ - գնդակ, գիտակ, բռնակ, թիակ, վահանակ:
-որդ վերջածանցը:
Հինգերորդանձրևորդդիտորդորսորդչորրորդառաջնորդ,վարորդգնորդ- հինգերորդ, դիտորդ, չորրորդ, առաջնորդ, գնորդ:
-
ուկ վերջածանցը:
Բազուկմժղուկձագուկմանուկբամբուկթզուկտաղտուկ,հորթուկքերուկ- մժղուկ, ձագուկ, թզուկ, հորթուկ, քերուկ:
 -
գին վերջածանցը:
Էժանագինգլխագինուժգինցավագինփրկագինսրտագին,թախանձագինթանկագին- ուժգին, ցավագին, սրտագին, թախանձագին:
-
եղ վերջածանցը:
Ասեղզորեղտաշեղգունեղմարմնեղպղպեղհամեղ,տունուտեղ- զորեղ, գունեղ, մարմնեղ:

6. Բառաշարքում առանձնացնել հոմանիշ բառերի վեց զույգ:
ա) Գոտեմարտիկ, բերկրանք, դշխո, գորով, սեթևեթանք, երաշխիք,հրճվանք, ըմբիշ, նազանք, խանդաղատանք, թագուհի, գրավական:
բ) Արահետ, երասան, անրջանք, հարգանք, դրախտ, աղջամուղջ,սանձ, իրիկնաշաղ, երազանք, շավիղ, եդեմ, ակնածանք:
ա) Գոտեմարտիկ- ըմբիշ, բերկրանք- հրճվանք, դշխո-թագուհի, սեթևեթանք-նազանք, երաշխիք-գրավական, գորով-խանդաղատանք:
բ) Արահետ-շավիղ, դրախտ-եդեմ, աղջամուղջ-իրիկնաշաղ, երազանք-անրջանք, երասան-սանձ, հարգանք-ակնածանք:


7. Որտեղ անհրաժեշտ է, գրիր կրկնակ տառ.
1)      տ-ալ, կ-անք, ծաղկափ-իթ, լուսա-իկ
2)      ու-ամիտ, ծառու-ի, ա-ահայր, ըն-իմանալ
3)      Հե-ադա, Աքի-ես, Հո-անդիա, Վիե-նա
4)      ֆիննական, խշշալ, հովվերգություն, բալլադ
5)      ի-սունական, բու-այական, բնօ-ան, մ-կահավ
6)      ճռճ-ալ, միատա-, վշտա-ուկ, այ-ենական

8. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերում է գրվում ձ.
1) ար-ակ, բար-ր, փո-խ, ընթա-ք
2) ար-ունք, դեղ-ան, փոր-, ար-ան
3) բար-, դեր-ակ, հար-ակվել, դաղ-
4) դեղ-անիկ, պախուր-, օ-աձուկ, վր-ին

9. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերում է գրվում օ.
1) մեղմ-րոր, հանր-գուտ, ոսկեզ-ծ, ան-դ
2) այս-ր, ան-թ, օրեց-ր, առ-ղջ
3) ապ-րինի, օրըստ-րե, վատ-որակ, հայ-րդի
4) բար-րակ, արագ-տն, ամեն-րյա, պարզ-րոշ

10. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերի բաղադրիչներն են միասին գրվում.
1) քաջ (առողջ), փութ (եռանդ), աս (ու) լիս, տարե (ց) տարի

2) քարոզ (արշավ), տեղից (տեղ), հետ (կանչել), թել (ասեղ)
3) տուն (տեղ), փոխ (զիջում), կրակ (մարիչ), ձայն (ծպտուն)
4) ժամ (պատարագ), թոռն (որդի), գլուխ (հանել), ծովից (ծով)

11. Ո՞ր շարքի բառերի բառակապակցությունների բոլոր բաղադրիչներն են մեծատառով գրվում.
1) Մազե Կամուրջ, Գևորգյան Ճեմարան, Երևանի Պետական Համալսարան, Մեծ Մասիս
2) Ավարայրի Դաշտ, Հրազդան Գետ, Խոսրով Կոտակ,Սարդարապատի Ճակատամարտ
3) Դավիթ Անհաղթ, Նոր Գետիկավանք, Ռուսաստանի Դաշնություն, Գերմանիայի Դաշնային Հանրապետություն
4) Անանիա Շիրակացի, Ամերիկացի Ճանապարհորդ, Ռշտունյաց Նախարար, Ալպյան Լեռներ

12. Ո՞ր բառում է շեշտը դրվում վերջին վանկի ձայնավորի վրա.
1) գրել տալ
2) ովևէ
3) երազ
4) գուցե

13. Ո՞ր շարքի բոլոր բառերն են անհոդակապ:
1) գարեջուր, պարընկեր, հայազգի
2) ազգընտիր, բազկաթոռ, փոշեհատիկ
3) սերմնագռավ, արքայազն, կարճալիք
4) հատընտիր, ադամորդի, աղեխարշ

14. Ո՞ր բառը կազմությամբ բարդ ածանցավոր չէ:
1) չվացուցակ
2) հնգամյա
3) արյունարբու
4) դյուրագրգիռ

Комментариев нет:

Отправить комментарий